BREAKING: Burkina Faso’s junta suspends radio station over Niger criticism

Burkina Faso’s junta-led government has suspended one of the country’s most popular radio stations after it broadcast an interview deemed “insulting” to Niger’s new military leaders.

Radio Omega was immediately suspended on Thursday “until further notice,” Communications Minister Rimtalba Jean Emmanuel Ouedraogo said in a statement…..CONTINUE READING

He said the measure was “in the higher interests of the nation.”

The station, part of the Omega media group owned by journalist and former foreign minister Alpha Barry, ceased broadcasting after the statement was issued late Thursday.

PAY ATTENTION:  The recent cook-a-thon featuring chefs Hilda Baci and Dammy has sparked a discussion on the topic of unhealthy competition.

The channel had run an interview with Ousmane Abdoul Moumouni, the spokesman of a newly-established Nigerien group campaigning to return President Mohamed Bazoum to power.

The country’s elected leader was overthrown on July 26 by members of the Presidential Guard.

Moumouni made “insulting comments about the new Nigerien authorities,” said Ouedraogo, who is also a government spokesman.

PAY ATTENTION:  How I’ll implement Tinubu’s peace proclamation without surrendering my freedom – Fubara

His organisation “is clearly campaigning for violence and war against the sovereign people of Niger” and seeks to restore Bazoum “by every means,” he charged.

Burkina Faso underwent two military coups last year, each triggered in part — as in Mali and Niger — by discontent at failures to stem a raging jihadist insurgency.

PAY ATTENTION:  BREAKING: Hassan Wada Elected New Chairman Of Kogi State Football Association

It swiftly declared solidarity with Niger’s new leaders and joined Mali in warning that any military intervention to restore Bazoum would be considered a “declaration of war” against them.

The Burkinabe authorities in recent months have suspended the French TV outlets LCI and France24 as well as Radio France Internationale and expelled the correspondents of the French newspapers Liberation and Le Monde…..CONTINUE READING